Magazine Logo

Inhoudsopgave

Participatie

2 Redactioneel | Begeleid Leren: 'hardloper of doodloper' | Lies Korevaar 5 Implementatie van Begeleid Leren | Marian de Groot 14 Niet alleen hardlopers komen vooruit, ook zij die hinken - Een verkennend onderzoek naar de behoefte aan en het aanbod van Begeleid Leren Hanneke Bloemendal, Myrthe Pruijn en Jan Theunissen 21 Begeleid Leren en autisme | Ank Goosen, Bart in 't Groen en Marianne van Bakel 29 Steun in netwerkverband - Onderzoek onder deelnemers van het Begeleid Leren-programma in Rotterdam Henny Oosterbaan en Lies Korevaar 37 Recensie | Begeleid leren moet je leren. Het eerste onderzoek in Nederland | Bert-Jan Roosenschoon 39 Op weg naar burgerschap | De sociale gevolgen van de WMO | Annette Plooy 42 Behandeling en rehabilitatie: een geïntegreerde benadering - Behandeling in het kader van een rehabilitatieproces bij een cliënt met ernstige agressie-problematiek | Ton Gofers, Tonie Sol, Dirk den Hollander en Jean Pierre Wilken 51 Ervaringsverhaal | Samen | Lenneke Elfers 54 Dagbesteding, werk en scholing - Een inventarisatie van voorzieningen en samenwerkingsverbanden in Nederland | Nicole van Erp en Hans Kroon 62 Recensie | Assertive Community Treatment in Nederland | Maaike van Vugt Om de rest van dit artikel te lezen dient u zich in te loggen of te registreren.

WTA

WTA (Het Wetenschappelijk Tijdschrift voor Autisme) is een peerreviewed tijdschrift met als doelstelling het bevorderen van de verspreiding van wetenschappelijk gefundeerde kennis over het spectrum van autismestoornissen in het Nederlands taalgebied. De verbreding van het wetenschappelijk fundament is gericht op de verbetering van de positie van mensen met autisme in de samenleving in de meest brede zin van het woord.

Naar de website.



Ouderschapskennis

Ouderschapskennis, voor opvoedondersteuners en ouderbegeleiders, is een tijdschrift voor de studie van ouderschap en ouderschapsproblematiek. De redactie van Ouderschapskennis weet uit ervaring wat de dagelijkse dilemma’s op de werkvloer van ouders, ouderbegeleiders en opvoedondersteuners zijn.

Naar de website



Waardenwerk

Tijdschrift Waardenwerk richt zich op het onderzoeken en ondersteunen van werken aan waarden op drie, onderling samenhangende niveaus: het niveau van de persoonlijke bestaansethiek, het niveau van werk en professioneel handelen en het niveau van organiseren en besturen.

Naar de website



Participatie en Herstel

‘Participatie en Herstel’ is een voortzetting van het Tijdschrift voor Rehabilitatie en Herstel. Het richt zich op ondersteuning van maatschappelijk herstel, sociale inclusie en het tegengaan van maatschappelijke uitsluiting van mensen met een verslaving of met forensische problematiek.


Naar de website